Tuesday 9 March 2010

Eğitimimde neler öğrendim

"Generation Upload", Vodafone'un yeni reklam stratejisi doğrultusunda belirlediği hedef kitle. Kendini genç hisseden, aktif, yenilikçi, açık görüşlü, kendine güvenen, girişimci ve devrimci insanlardan oluşan bir nevi "Atatürkçü" gençlik. Zıttı da "Generation Download", o da önüne konanı yiyen, tüketici, popülist gençlik. Bu Generation Upload kendini gökdelenlerin tepesinden paraşütle atan genç de olabiliyor 3 yaşındaki çocukla kırlarda laptopuyla blogging yapan çalışan anne de. Günümüzün en iyi Generation Upload örneği de Sayın Pıresidınt Barrrrak Obama. Dünyayı değiştirmek isteyen yenilikçi bir kişilik.



Hay anasını satiyim, nerede bu vodafone'un havalı müşteri kitlesi? Kaç tane cep telefonun, kablosuz internet bağlantın, blogun, twitterın, facebook, digg, stumbleupon accountunun olması ve evde bilgisayarının önünde oturmak için başka kaç tane bahanenin olması lazım Barrack Obama'nın jenerasyonuna dahil olman için?


Adidas alan havalı, Converse alan asi, Apple alan ayrıcalıklı, Lomo alan marjinal. It's all about the fucking brand. İnsanları "havalı" hale getirmek çok kolay, sadece bi kaç milyon dolarlık bir şirketin ve havalı bi sloganın olsun. Harçlığını biriktirirsen sen de yapabilirsin. Ne bekliyorsun? Hayat elinden akıp gidiyor. Just do it.


No comments: